Brief
Skapa en varumärkes- och kommunikationsplattform samt varumärkeskännedom inom sjukvård. Examensarbetet var för en start-up från Norrland inom ambulanssjukvård som tillverkar en värmemadrass för räddningstjänst.

Problem & Insikter
Företaget består av tre ambulansvårdare som identifierat ett problem och från det tagit fram en värmemadrass. Som nystartat företag saknades en kommunikationsplan och strategi för lansering.
Insikten vi tog fram är att storheten med madrassen inte är den direkta känslan av värme utan den lilla detaljen som i slutändan kan rädda liv. Kombinerat med våra andra insikter att ambulansen ska tillföra energi, inte ta det sista patienten har, tog vi fram konceptet We got your back.

Lösning/ PR-aktivering
Genom att gå i bräschen för att motverka hypotermi vill vi etablera Heat & Rescue som ledande aktör på marknaden. Därför skapade vi en varumärkes- och kommunikationsplattform, en PR-plan, hemsida, logga och gav kunden möjlighet att påverka beslutsfattare inom vården.

You may also like

Back to Top